Choose section to search
Recipe Book
Diary
June 21, 2016
The most chocolatey of trips!

Όταν θες να μάθεις για τη σοκολάτα και τη σημασία στην ποιότητα δεν έχεις παρά να επισκεφθείς την Ελβετία και πιο συγκεκριμένα τις περιοχές Vevey αλλά και την ευρύτερη περιοχή  Gruyère που ανήκουν στα καντόνια, (όπως τα αποκαλούν οι Ελβετοί) Vaud και Fribourg.

Στόχος του ταξιδιού ήταν να μάθουμε όσο πιο πολλά μπορούμε για τη σοκολάτα, να πάρουμε φωτογραφίες και να βγάλουμε το πιο “σοκολατένιο” βιβλίο για όλους εσάς.

Η σύγχρονη ιστορία σοκολάτας ξεκινάει σε αυτές τις περιοχές του Vaud και του Fribourg της Ελβετίας όταν ο François-Louis Cailler, ο ιδρυτής της παλαιότερης μάρκας σοκολάτας που υπάρχει σήμερα στον κόσμο, ανακαλύπτει την περίοδο 1821-1825 ένα άγνωστο έως τότε μείγμα κόκκων κακάο με ζάχαρη, τη σοκολάτα. Το 1825 ανοίγει το πρώτο μαγαζί και πραγματοποιεί το όνειρο του, που δεν ήταν άλλο από το να μπορεί  πλέον ο απλός κόσμος να αγοράσει σοκολάτα σε προσιτές τιμές.

Το 1875 ο γαμπρός του, Daniel Peter, εφηύρε την πρώτη σοκολάτα γάλακτος στον κόσμο. Ο Daniel Peter και ο Charles-Amédée Kohler (ο εφευρέτης της σοκολάτας πραλίνα) ενώνουν τις δυνάμεις τους με τη Nestlé το 1905 και παράγουν σοκολάτα γάλακτος που πωλείται μέσω του διεθνούς δικτύου της εταιρείας, ενώ το 1911 οι Peter & Kohler συγχωνεύονται με την Cailler και βελτιστοποιούν τις διαφορετικές τεχνικές παραγωγής σοκολάτας, για ακόμα πιο ποιοτικό αποτέλεσμα. Λίγα χρόνια αργότερα,  το 1929 η μάρκα Cailler ενσωματώνεται στην Nestlé. Η εταιρεία μεταβιβάζει όλη την τεχνογνωσία παραγωγής της σοκολάτας και στα υπόλοιπα εργοστάσιά της τα επόμενα χρόνια.

Έχετε αναρωτηθεί γιατί η Ελβετική σοκολάτα γάλακτος που όλοι λατρεύουμε έχει τόσο βελούδινη και πλούσια γεύση γάλακτος; Δεν είναι παρά η πρωτότυπη διαδικασία που αναπτύχθηκε τότε και χρησιμοποιείται ακόμα μέχρι σήμερα και πιο συγκεκριμένα η χρήση συμπυκνωμένου γάλακτος που προέρχεται από την περιοχή Gruyère στις Άλπεις αντί για γάλα σε σκόνη που χρησιμοποιείται σε άλλες σοκολάτες.

Έτσι κι εμάς το ταξίδι μας ξεκίνησε το μεσημέρι της Κυριακής προς Γενεύη. Από εκεί νοικιάσαμε ένα αυτοκίνητο για να μεταφέρουμε όλο τον εξοπλισμό μαζί μας και κατευθυνθήκαμε στο Vevey, τη μικρή πόλη στην οποία στεγάζονται τα κεντρικά της Nestlé, με θέα την πανέμορφη λίμνη της Γενεύης.

Αφού ολοκληρώσαμε τη φωτογράφιση εκεί, κάναμε μια βόλτα, ήπιαμε καφέ, φάγαμε στο πολύ ωραίο Ze Fork και τρέξαμε να προλάβουμε  τη reception του ξενοδοχείου Hotel Cailler που έκλεινε στις 11.00 το βράδυ. Φτάσαμε στις 10.58, μιας και είχαμε ακόμα 40’ δρόμο να καλύψουμε με το αμάξι. Στην Ελβετία πρέπει να μάθεις να ακολουθείς το πρόγραμμα της χώρας, διαφορετικά μπορεί να βρεις κλειστά εστιατόρια, reception και άλλα.

Την επόμενη μέρα το πρωί, μια ωραία Δευτέρα, με Ελβετικό φόντο και τον ήλιο να μας ακολουθεί, ξεκίνησε. Κατευθυνθήκαμε προς το Broc το μέρος που συστεγάζεται το ερευνητικό κέντρο Chocolate Centre of Excellence της Nestlé, το εργοστάσιο, το μουσείο σοκολάτας αλλά και το μέρος όπου πραγματοποιούνται workshops σοκολάτας.

Η Adeline και η Vanessa, ερευνήτριες στην τεχνολογία τροφίμων μας εξήγησαν το σωστό τρόπο για τη γευσιγνωσία σοκολάτας, ο οποίος πάνω από όλα πρέπει να είναι αντικειμενικός και φυσικά βασίζεται στις 5 αισθήσεις (όραση, οσμή, αφή, ακοή, γεύση). Εμείς δοκιμάσαμε την κλασική κουβερτούρα Nestlé Dessert.

Το απόγευμα γνώρισα, συζήτησα και δουλέψαμε με σοκολάτα με την καλύτερη chocolatier στον κόσμο για το 2015 την Geraldine Müller.

Τελειώνοντας το workshop σοκολάτας, γίναμε κι εμείς λίγο τουρίστες και επισκεφθήκαμε το κάστρο Gruyères για να δούμε τη θέα, να φάμε το κλασικό τυρί τους αλλά και φυσικά φοντύ με τυρί.

Την επόμενη μέρα κάναμε μια γρήγορη επίσκεψη στο μουσείο σοκολάτας και στη συνέχεια είχαμε την ευκαιρία να μπούμε στο εργοστάσιο σοκολάτας της εταιρείας κάτω από αυστηρούς κανόνες υγιεινής και ενδυμασίας και να δούμε αναλυτικά όλα τα στάδια παραγωγής της σοκολάτας.

Αισθάνομαι πολύ τυχερός που είχα τη δυνατότητα να δω από κοντά μια τέτοια παραγωγή, που πολύ λίγοι άνθρωποι έχουν τη δυνατότητα να δούνε στη ζωή τους.

Ηρώ, Δημήτρη, Θάνο και Χάρη, σας ευχαριστώ για την πολύ ωραία εμπειρία!